Informacja o działalności Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu

    Informacja o działalności Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu

    Informacja o działalności Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu

    Izba Administracji Skarbowej we Wrocławiu

    Główna siedziba Izby znajduje się przy ul. Powstańców Śląskich 24, 26 we Wrocławiu.

    Na zdjęciu budynek Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu

    Na zdjęciu budynek Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu (widok od strony południowej)

    Na czele Izby stoi Dyrektor, który podlega Ministrowi Finansów. W pracy pomagają mu zastępcy, ludzie kierujący komórkami organizacyjnymi i główna księgowa.

    Izba jest podzielona na piony. Każdy pion odpowiada za inną dziedzinę prawa podatkowego, sprawy wewnętrzne izby lub organizację działalności.

    Izba Administracji Skarbowej jest jednostką Krajowej Administracji Skarbowej.

    Struktura dolnośląskiej KAS

    Dolnośląską KAS tworzą następujące jednostki organizacyjne:

    • izba administracji skarbowej;
    • urzędy skarbowe (34);
    • urząd celno-skarbowy – w ramach urzędu celno-skarbowego działają delegatury urzędu celno-skarbowego (3) i oddziały celne (8).

    Czym zajmuje się Izba?

    Dyrektor Izby nadzoruje zadania wykonywane przez naczelników urzędów skarbowych i naczelnika urzędu celno-skarbowego.

    Czym zajmuje się urząd skarbowy?

    Do zadań urzędu skarbowego należą m.in. obsługa i wsparcie podatników w prawidłowym wykonywaniu obowiązków podatkowych, prowadzenie kontroli podatkowej, egzekucja zaległości podatkowych i zapewnianie wpływów do budżetu państwa. Dzięki temu możliwe jest sfinansowanie podstawowych potrzeb państwa i mieszkających w nim obywateli.

    Na zdjęciu segregator na dokumenty oraz deklaracja podatkowa

    Na zdjęciu segregator na dokumenty oraz deklaracja podatkowa

    Czym zajmuje się urząd celno-skarbowy?

    Urząd celno-skarbowy prowadzi kontrolę celno-skarbową, ustala i określa podatki, opłaty i niepodatkowe należności budżetowe, obejmuje towary procedurami celnymi oraz prowadzi walkę z przestępczością gospodarczą.

    Na zdjęciu funkcjonariusz w trakcie kontroli

    Na zdjęciu funkcjonariusz w trakcie kontroli

    Dostępność architektoniczna

    Budynek IAS jest przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się poprzez:

    • zapewnienie możliwości wjazdu do budynku osobom niepełnosprawnym,
    • przystosowanie drzwi wejściowych umożliwiające swobodny przejazd wózka inwalidzkiego,
    • wydzielenie pięciu miejsc postojowych przeznaczonych wyłącznie dla osób niepełnosprawnych,
    • dostosowanie wind do przewozu osób mających trudności w poruszaniu się,
    • zapewnienie na poszczególnych kondygnacjach budynku toalet przystosowanych do potrzeb wymienionych osób.

    Na zdjęciu wózek inwalidzki

    Na zdjęciu wózek inwalidzki

    Kontakt z Izbą Administracji Skarbowej we Wrocławiu

    Na zdjęciu piktogramy słuchawka, list, smartfon

    Na zdjęciu piktogramy słuchawka, list, smartfon

    Aby załatwić sprawy w Izbie osoby z niepełnosprawnościami mogą:

    1. napisać pismo/złożyć wniosekna adres: Izba Administracji Skarbowej we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 24,26, 53-333 Wrocław;
    2. wysłać e-mail na adres: ias.wroclaw@mf.gov.pl;
    3. wysłać faks na numer: 71 365 27 80;
    4. skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem: 71 365 24 03;
    5. skontaktować się osobiście w siedzibie urzędu w godzinach pracy.

    W kontakcie z naszym urzędem osoba niesłysząca lub słabosłysząca ma prawo do skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN.

    Zdjęcie przedstawia osobę rozmawiającą w języku migowym

    Zdjęcie przedstawia osobę rozmawiającą w języku migowym

    Osoba głucha, niedosłysząca lub głuchoniewidoma, zwana osobą uprawioną, chcąca skorzystać z usług IAS powinna zgłosić się do sekretariatu w celu umówienia terminu wizyty wraz z określeniem w jaki sposób i w jakim zakresie IAS ma udzielić pomocy.

    Termin wizyty należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych, za pośrednictwem:

    • poczty elektronicznej – rzecznik.ias.wroclaw@mf.gov.pl
    • telefonu – 71 365 24 00
    • faxu – 71 365 27 80

    Osoby uprawnione mają prawo do skorzystania w kontaktach z IAS z pomocy osoby przybranej, czyli osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej. Organy administracji publicznej nie mogą wymagać przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowo-migowego) lub SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych) przez osoby przybrane.

    Rejestr zmian