«Powrót

Podatnicy ocenili dolnośląskie urzędy skarbowe

Podatnicy ocenili dolnośląskie urzędy skarbowe

Podatnicy ocenili dolnośląskie urzędy skarbowe

W województwie dolnośląskim badanie ankietowe klientów urzędów skarbowych w 2016 r. prowadzone było w okresie od 19 września do 14 października.

W badaniu osiągnięto wysoki stopień zwrotu kwestionariuszy ankiet, tj. 83.12% w skali województwa. Wśród składanych formularzy ankiet pojawiały się ankiety błędnie wypełnione, lecz był to niewielki odsetek wszystkich formularzy - 20 ankiet na 1684 złożonych.

Na podstawie złożonych ankiet ustalona została ogólna ocena działalności administracji podatkowej w województwie dolnośląskim na bardzo wysokim poziomie – 97,96 %. W ciągu ostatnich kilku lat wskaźnik ten utrzymywał się na podobnym poziomie. Analiza poziomu tego wskaźnika w skali kategorii urzędów skarbowych (wyspecjalizowane, duże, średnie, małe) nie ujawnia istotnych różnic w stosunku do oceny wojewódzkiej.

Szczegółowa ocena obszarów, których dotyczyła ankieta, jest również bardzo wysoka. Wyniki w skali województwa kształtują się w przedziale od 96,74% do 99,10% (pomijając ocenę skomplikowania załatwianych spraw w urzędzie). Poniżej prezentujemy odpowiedzi klientów na poszczególne pytania ankiety:

1.      Czy jest Pani/Pan zadowolona/y z obsługi w urzędzie skarbowym?

98,46 % klientów wyraziło się pozytywnie o obsłudze w urzędzie skarbowym

2.      Czy Pani/Pana zdaniem pracownik urzędu skarbowego posiadał odpowiednią wiedzę i był kompetentny?

98,53% klientów wskazało, iż pracownicy posiadają odpowiednie kompetencje

3.      Czy Pani/Pana zdaniem pracownik urzędu skarbowego wypowiadał się jasno i zrozumiale?

98,70% pozytywnych odpowiedzi 

4.      Czy Pani/Pana zdaniem pracownik urzędu był uprzejmy i kulturalny?

99.10% pozytywnych odpowiedzi 

5.      Czy czas oczekiwania na załatwienie sprawy był Pani/Pana zdaniem zadowalający? 96.74% pozytywnych odpowiedzi 

6.      Czy Pani/Pana zdaniem potrzebne formularze i druki są łatwo dostępne?

97,50% pozytywnych odpowiedzi 

7.      Czy informacje udostępniane przez urząd skarbowy są aktualne i zrozumiałe?

97,40% pozytywnych odpowiedzi 

Odpowiedzi ankietowanych dotyczące poziomu skomplikowania sprawy załatwianej w urzędzie skarbowym informują, że dla ponad połowy ankietowanych były to sprawy skomplikowane (57,60%). Analiza wyników odpowiedzi na to pytanie dowodzi pewnego zróżnicowania w skali kategorii urzędów. W większości (60,94%) klienci małych urzędów ocenili, iż  ich sprawy załatwiane w urzędzie miały skomplikowany charakter. W przypadku klientów urzędów średnich i dużych wskaźnik ten wynosił odpowiednio 53,99% i 58,86%. W Dolnośląskim Urzędzie Skarbowym we Wrocławiu, będącym urzędem wyspecjalizowanym, dla aż 55,55% klientów załatwiana sprawa była skomplikowana.

Rejestr zmian