Informacja o działalności Urzędu Skarbowego Wrocław - Śródmieście

    Informacja o działalności Urzędu Skarbowego Wrocław - Śródmieście

     

    Główna siedziba urzędu znajduje się przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 27-29.

     

    (budynkek urzędu od strony parkingu)

     

    Na czele Urzędu stoi Naczelnik, który podlega Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu. W pracy pomaga mu kadra kierownicza oraz pracownicy.

    Urząd jest podzielony na piony. Każdy pion odpowiada za inne zadania: obsługę podatnika, sprawy podatkowe, kontrolę, sprawy wierzycielskie lub organizację działalności.

    Urząd skarbowy jest jednostką Krajowej Administracji Skarbowej.

    Struktura dolnośląskiej KAS

    Dolnośląską KAS tworzą następujące jednostki organizacyjne:

    • izba administracji skarbowej;
    • urzędy skarbowe (34);
    • urząd celno-skarbowy – w ramach urzędu celno-skarbowego działają delegatury urzędu celno-skarbowego (3) i oddziały celne (8).

    Czym zajmuje się Izba?

    Dyrektor Izby nadzoruje zadania wykonywane przez naczelników urzędów skarbowych i naczelnika urzędu celno-skarbowego.

    Czym zajmuje się urząd skarbowy?

    Do zadań urzędu skarbowego należą m.in. obsługa i wsparcie podatników w prawidłowym wykonywaniu obowiązków podatkowych, prowadzenie kontroli podatkowej, egzekucja zaległości podatkowych i zapewnianie wpływów do budżetu państwa. Dzięki temu możliwe jest sfinansowanie podstawowych potrzeb państwa i mieszkających w nim obywateli.

     

    (Na zdjęciu segregator na dokumenty oraz deklaracja podatkowa)

     

    Czym zajmuje się urząd celno-skarbowy?

    Urząd celno-skarbowy prowadzi kontrolę celno-skarbową, ustala i określa podatki, opłaty i niepodatkowe należności budżetowe, obejmuje towary procedurami celnymi oraz prowadzi walkę z przestępczością gospodarczą.

     

    Na zdjęciu funkcjonariusz w trakcie kontroli

     

    Dostępność architektoniczna

    Budynek urzędu jest przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się poprzez:

    • zapewnienie możliwości wjazdu do budynku osobom niepełnosprawnym,
    • przystosowanie drzwi wejściowych umożliwiające swobodny przejazd wózka inwalidzkiego,
    • wydzielenie trzech miejsc postojowych przeznaczonych wyłącznie dla osób niepełnosprawnych,
    • dostosowanie wind do przewozu osób mających trudności w poruszaniu się,
    • zapewnienie na poszczególnych kondygnacjach – parter, II piętro, budynku toalet przystosowanych do potrzeb wymienionych osób.

    (Na zdjęciu wózek inwalidzki)

    Kontakt z Urzędem Skarbowym Wrocław – Śródmieście

     

    (Na zdjęciu piktogramy słuchawka, list, smartfon)

     

    Aby załatwić sprawy w urzędzie osoby z niepełnosprawnościami mogą:

    1. napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Urząd Skarbowy Wrocław – Śródmieście, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 27-29, 50-044 Wrocław
    2. wysłać e-mail na adres: joanna.kardas@mf.gov.pl;
    3. wysłać faks na numer:71 344 55 56;
    4. skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem: 71 371 40 98;
    5. skontaktować się osobiście w siedzibie urzędu w godzinach pracy.

    W kontakcie z naszym urzędem osoba niesłysząca lub słabosłysząca ma prawo do skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN.

     

    (Zdjęcie przedstawia osobę rozmawiającą w języku migowym)

     

    Osoba głucha, niedosłysząca lub głuchoniewidoma, zwana osobą uprawioną, chcąca skorzystać z usług urzędu powinna zgłosić się do sekretariatu w celu umówienia terminu wizyty wraz z określeniem w jaki sposób i w jakim zakresie urzędu ma udzielić pomocy.

    Termin wizyty należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych, za pośrednictwem:

    • poczty elektronicznej – us.wroclaw.srodmiescie@mf.gov.pl
    • telefonu – 71 371 41 70
    • faxu – 71 344 55 56

    Osoby uprawnione mają prawo do skorzystania w kontaktach z urzędem z pomocy osoby przybranej, czyli osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej. Organy administracji publicznej nie mogą wymagać przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowo-migowego) lub SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych) przez osoby przybrane.