«Powrót

Start pilotażu jednej infolinii dla dolnośląskich urzędów skarbowych

Start pilotażu jednej infolinii dla dolnośląskich urzędów skarbowych

Start pilotażu jednej infolinii dla dolnośląskich urzędów skarbowych

Grafika przedstawia uśmiechniętą kobietę z telefonem w dłoni. Obok zdjęcia kobiety nr infolinii.
  • Dolnośląska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) rozpoczyna pilotaż infolinii pod numerem 22 460 59 93.
  • Rozpoczęcie testów planowane jest na 3 stycznia 2024 r, a ich zakończenie – 29 marca br.
  • Klienci dolnośląskiej KAS połączą się z infolinią, a nie – jak dotychczas 
    z centralą konkretnego urzędu skarbowego.
  • Oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją  tożsamość telePINem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.
  • Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.

W ramach pilotażu infolinii, klienci dolnośląskiej KAS będą mieli możliwość skorzystania z nowego modelu obsługi klienta telefonicznego. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią.

KAS przetestuje dwa typu połączeń, standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.

Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.

Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.

Podstawowe informacje o infolinii:

Numer telefonu: 22 460 59 93

Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.

W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:

Bez potwierdzenia tożsamości:

  • ogólna informacja podatkowo-celna,
  • możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.

Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:

  • indywidualna  informacja podatkowo-celna,
  • informowanie o stanie realizacji nadpłaty i zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych,
  • możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.

Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.

Wraz z urzędami skarbowymi z woj. dolnośląskiego, infolinię przetestują jednostki KAS z woj. łódzkiego i opolskiego.

W testach infolinii nie biorą udziału: Dolnośląski Urząd Skarbowy we Wrocławiu oraz Dolnośląski Urząd Celno-Skarbowy we Wrocławiu.

 

****

Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, historie deklaracji, płatności online, mandaty, e-mikrofirma, Twój e-PIT, akty notarialne, rozliczenia, zwroty podatków) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl

Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:

  • telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
  • telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
  • telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).