W Izbie Celnej we Wrocławiu prowadzi się rejestry, księgi i inne dokumenty ewidencyjne określone w zarządzeniuNr 23 Ministra Finansów w sprawie prowadzenia przez organy Służby Celnej ewidencji towarów, którym nadano przeznaczenie celne oraz wzorów rejestrów, innych dokumentów ewidencyjnych oraz wzorów formularzy używanych w toku sprawowania kontroli z dnia 5 czerwca 2012 r. (Dz. Urz. MF z 2012 r. poz. 26) ze zmianami.
Archiwa funkcjonują w oparciu o ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 1983 r. Nr 38, poz. 173, z późn. zm.) oraz przepisy resortowe zawarte w zarządzeniu Nr 65 Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2014 r. w sprawie zarządzania dokumentacją w izbach celnych i urzędach celnych oraz zasad postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w administracji celnej, a także Decyzji Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu nr 26/IOSW z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie działania Archiwum zakładowego i Składnic akt oraz zasad postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w Izbie Celnej we Wrocławiu i podległych urzędach celnych. Na zasób archiwum zakładowego i składnic akt składają się materiały wytworzone przez komórki wewnętrzne i zewnętrzne wchodzące w struktury danej jednostki.