Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Nowe zasady obsługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

    Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.

    Urząd Skarbowy w Ząbkowicach Śląskich przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00
    • wtorek-piątek w godzinach 8:00 -15:00

    Jak przygotować się do załatwienia sprawy

    Aby przygotować się do załatwienia sprawy możesz zapoznać się ze informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług (link).

    Sprawy można załatwić online bez wychodzenia z domu

    Sprawy podatkowe możesz załatwić na Portalu Podatkowym pod adresem www.podatki.gov.pl i serwisie www.biznes.gov.pl

    Kontakt telefoniczny z urzędem

    Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00 z Urzędem Skarbowym można kontaktować się w wybranych sprawach pod numerem telefonu: 22 460 59 93.

    Punkty obsługi klienta

    • informacja związana z wydawaniem zaświadczeń,
    • składanie wniosków o wydanie zaświadczeń, z wyjątkiem wniosków dotyczących ewidencji i identyfikacji podatników oraz wniosków dotyczących środków transportu (VAT – 23, VAT – 24),
    • wydawanie zaświadczeń o prowadzeniu lub nieprowadzeniu działalności gospodarczej, formie opodatkowania,
    • wydawanie zaświadczeń o dochodach,
    • wydawanie zaświadczeń o przychodach,
    • wydawanie zaświadczeń czy podatnik jest podatnikiem działów specjalnych oraz o wielkości upraw,
    • wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości,
    • przyjmowanie korespondencji (wniosków, pism),
    • informacja związana z nadaniem numeru identyfikacji podatkowej NIP oraz aktualizacją danych,
    • składanie wniosków o nadanie numeru identyfikacji podatkowej,
    • aktualizacja danych objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym,
    • potwierdzenie nadania numeru identyfikacji podatkowej,
    • składanie druków rejestracyjnych w zakresie działalności gospodarczej,
    • informacja w zakresie podatku od towarów i usług,
    • przyjmowanie deklaracji podatkowych (VAT-7, VAT-7K, VAT-UE),
    • przyjmowanie wniosków dotyczących zakupu środków transportu (VAT–23, VAT–24),
    • informacja w zakresie podatku od spadków i darowizn oraz podatku od czynności cywilnoprawnych,
    • przyjmowanie deklaracji,
    • informacja w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych,
    • przyjmowanie deklaracji podatkowych (zeznań) PIT i CIT,
    • wydawanie poświadczonych kserokopii PIT i CIT.

    Skargi i wnioski

    Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ząbkowicach Śląskich lub zastępujący go Zastępca Naczelnika przyjmuje osoby zainteresowane w poniedziałki w godzinach od 14:00 do 16:00
    Prosimy o wcześniejsze potwierdzenie wizyty.
    Osoby zainteresowane przyjęciem w innych godzinach lub innym dniu tygodnia również prosimy o wcześniejsze ustalenie dogodnego dla Państwa terminu.
    Kontakt:
    Sekretariat Urzędu Skarbowego
    w Ząbkowicach Śląskich
    tel. 74 8 151 382
    fax. 74 8 155 294
    e-mail: us.zabkowice_slaskie@mf.gov.pl

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 11.01.2021 Data publikacji: 29.04.2015 15:06 Data ostatniej modyfikacji: 03.01.2024 10:42
    Autor: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ząbkowicach Śląskich Osoba publikująca: Agnieszka Rzeźnicka-Gniadek Osoba modyfikująca: Natalia Szczygielska