Urząd Skarbowy prowadzi następujące ewidencje:
- Ewidencja podatników i płatników - prowadzona w systemie informatycznym Poltax;
- Rejestr podatników podatku od towarów i usług - prowadzony w systemie informatycznym Poltax;
- Rejestr wydanych zaświadczeń;
- Rejestr czynności cywilnoprawnych w systemie informatycznym Czynności Majątkowe oraz Scentralizowany System Poboru;
- Rejestry prowadzonych i załatwionych spraw;
- Centralna Ewidencja Kas Rejestrujących;
- Rejestr kontroli podatkowych;
- Ewidencja Spraw Karnych Skarbowych;
- Ewidencja materiałów archiwalnych.
Podstawę oraz zasady prowadzenia przez Urząd Skarbowy rejestrów, ewidencji i archiwów regulują następujące przepisy:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r . Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zmianami).
- ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 869 ze zmianami);
- Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej;
- Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach administracji skarbowej, urzędach skarbowych i urzędach celno-skarbowych;
- zarządzenie Nr 37/2012 Ministra Finansów z dnia 14 sierpnia 2012 r. w sprawie postępowania w przypadku zaskarżenia do sądu administracyjnego decyzji, postanowienia lub innego aktu albo czynności z zakresu administracji publicznej oraz rejestrów prowadzonych w tych sprawach ze zmianami;
- ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 395 ze zmianami);
- ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 412 ze zmianami);
- regulamin organizacyjny urzędu skarbowego.