«Powrót

Już 10 mln wizyt zarezerwowanych przez usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”

Już 10 mln wizyt zarezerwowanych przez usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”

Już 10 mln wizyt zarezerwowanych przez usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”

Grafika: umów wizytę
  • Wizyty w urzędzie skarbowym najczęściej rezerwują podatnicy, którzy chcą uzyskać zaświadczenie, załatwić sprawę związaną z podatkami majątkowymi lub z rozliczeniem PIT.
  • 10 mln umówionych wizyt od początku działania usługi to średnio 385 tys. wizyt w urzędach skarbowych miesięcznie.Średni czas obsługi podatnika w ostatnim roku wyniósł 18 minut.
  • Aby uniknąć stania w kolejce i mieć pewność szybkiego załatwienia sprawy warto zaplanować swoją wizytę. Można to zrobić nawet z 21-dniowym wyprzedzeniem.
  • Nie zawsze trzeba jednak wizytę umawiać. Warto wiedzieć kiedy nie musimy tego robić.

„W całym kraju, od ponad dwóch lat, podatnicy korzystają z usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym". W ramach niej mogą m.in. elektronicznie zarezerwować wizytę w wybranym urzędzie. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększamy komfort załatwiania spraw i dbamy o bezpieczeństwo klientów, a także pracowników naszych urzędów" – podkreśla zastępca szefa KAS Anna Chałupa.

Dzięki usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" podatnik ma możliwość zaplanowania spotkania w urzędzie nawet 21 dni wcześniej, w konkretnym dniu o wybranej godzinie. Katalog spraw i wyszukiwarka usług ułatwiają wybór właściwej wizyty, a klient ma pewność, że trafi do eksperta w danym obszarze i uzyska informację, której potrzebuje.

Najczęściej załatwiane sprawy

Ze statystyk Krajowej Administracji Skarbowej wynika, że najczęstszym powodem rezerwacji wizyty w urzędzie skarbowym było uzyskanie zaświadczenia (28%), załatwienie spraw związanych z podatkami majątkowymi (33%) oraz aktualne sprawy związane z rozliczeniem zeznań podatkowych (13%).

Jak umówić lub odwołać wizytę

Najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczą cztery kroki:

  1. wybór województwa oraz urzędu,
  2. wybór sprawy do załatwienia,
  3. wybór daty i godziny,
  4. podanie danych i numeru kontaktowego lub adresu email.

Po umówieniu wizyty na podany numer telefonu lub adres e-mail wysyłane jest potwierdzenie rezerwacji z informacją m.in. o stanowisku/pokoju, do którego powinniśmy się zgłosić w dniu wizyty. Jeśli umawiamy wizytę, co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymamy dodatkowo SMS-owe przypomnienie.

Rezerwacji wizyty możemy dokonać także telefonicznie lub osobiście w urzędzie skarbowym.

Jeśli nie możemy przyjść na umówioną wcześniej wizytę mamy możliwość jej odwołania. Możemy to zrobić telefonicznie dzwoniąc do urzędu skarbowego lub internetowo wypełniając formularz dostępny na stronie wizyta.podatki.gov.plpodając:

  • numer umówionej wizyty,
  • imię i nazwisko,
  • numer telefonu lub e-mail.

Wprowadzone dane powinny być dokładnie takie same, jak dane, które podaliśmy podczas rejestracji. Dzięki odwołaniu wizyty na którą nie możemy przyjść, inna osoba będzie mogła umówić się w tym czasie do urzędu.

Kiedy nie trzeba umawiać wizyty

Jeśli nie potrzebujemy konsultacji z pracownikiem urzędu, to bez umawiania wizyty możemy:

  • Odebrać zaświadczenie,
  • Dostarczyć opłatę skarbową,
  • Złożyć dokument lub wniosek w punkcie podawczym albo w skrzynce podawczej,
  • Pobrać druki i formularze wniosków.

Podatnicy doceniają nową usługę KAS

Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" i podała adres e-mail, otrzymuje po swojej wizycie wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. Wypełnienie ankiety jest dobrowolne. Pytania dotyczą ogólnego zadowolenia z wizyty i emocji które towarzyszyły klientowi podczas załatwiania sprawy. Dodatkowo zawarte są w niej dwa pytania otwarte, które umożliwiają ankietowanym przekazanie uwag dotyczących poszczególnych aspektów wizyty w urzędzie.

Zachęcamy wszystkich klientów do wypełniania ankiety. W ten sposób pozyskujemy opinie i wskazówki, które pozwalają nam cały czas podnosić jakość obsługi w Krajowej Administracji Skarbowej.