Obsługa osób niepełnosprawnych

    Obsługa osób niepełnosprawnych

    Obsługa osób niepełnosprawnych

    Budynek Pierwszego Urzędu Skarbowego we Wrocławiu jest przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się poprzez:

    • zapewnienie możliwości wjazdu do budynku osobom niepełnosprawnym,
    • przystosowanie drzwi wejściowych, które umożliwiają swobodny przejazd wózka inwalidzkiego,
    • dostosowanie wind do przewozu osób mających trudności w poruszaniu się,
    • zapewnienie na parterze budynku /obok Sali obsługi/ toalety przystosowanej do potrzeb wymienionych osób.

    W związku z wejściem w życie z dniem 01.04.2012 r. ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r., Nr 209, poz. 1243)
    - Pierwszy Urząd Skarbowy we Wrocławiu informuje o sposobie obsługi osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (zwanych dalej osobami uprawnionymi):

    1. Osoba uprawniona powinna zgłosić się do  sekretariatu/kancelarii tut. Urzędu w celu umówienia terminu wizyty dogodnego dla niej, wraz z określeniem w jaki sposób i w jakim zakresie Urząd ma udzielić pomocy.

    2. Zgłoszenie terminu wizyty powinno nastąpić co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych, za pośrednictwem:
    - poczty elektronicznej – us0229@ds.mofnet.gov.pl
    - telefonu – 71 79 50 500
    - faxu – 71 79 50 502
    - skrzynki podawczej na elektronicznej platformie usług administracji publicznej e-PUAP (utworzenie konta użytkownika na platformie e-PUAP jest bezpłatne – uwierzytelnienia Profilu można dokonać w dowolnym punkcie potwierdzania profilu zaufanego)
    - poczty – na adres Pierwszego Urzędu Skarbowego we Wrocławiu,
    ul. Ks. Cz. Klimasa 34, 50-515 Wrocław

    3. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia Urząd zawiadamia wraz uzasadnieniem w/w osobę wyznaczając nowy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji uprawnień określonych w ustawie języku migowym i innych formach komunikowania się.

    4. Osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się ma prawo korzystania w kontaktach z urzędem z pomocy osoby, która ukończyła 16 lat i została przez nią wybrana w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.

    5. W przypadku skorzystania z tego prawa przez osobę uprawnioną, organy administracji publicznej nie mogą wymagać przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polskiego języka migowego, SJM (systemu językowo-migowego) lub SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych) przez osoby przybrane.

    6. Pierwszy Urząd Skarbowy we Wrocławiu zapewnia możliwość skorzystania przez osoby uprawnione z pomocy tłumacza PJM będącego pracownikiem tut. Urzędu oraz tłumaczy PJM, SJM oraz SKOGN wpisanych do rejestru prowadzonego przez Wojewodę Dolnośląskiego.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 30.04.2015 Data publikacji: 30.04.2015 14:47 Data ostatniej modyfikacji: 09.12.2015 09:00
    Autor: Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego we Wrocławiu Osoba publikująca: Agnieszka Rzeźnicka-Gniadek Osoba modyfikująca: Bartosz Chojnacki
    Rejestr zmian