«Powrót

Działalność informacyjno-edukacyjna

Działalność informacyjno-edukacyjna

Działalność informacyjno-edukacyjna

Akcja „Hazard? Nie daj się wciągnąć!" - edycja na rok szkolny 2021/2022

Akcja edukacyjna „Hazard? Nie, dziękuję" wystartowała w 2018 r. Początkowo była skierowana do młodzieży, studentów, rodziców i nauczycieli. Działania edukacyjne były realizowane przez wszystkie izby administracji skarbowych we współpracy z kuratoriami wojewódzkimi.

Aktualna, trzecia edycja akcji, realizowana jest pod hasłem „Hazard? Nie daj się wciągnąć!" i skierowana jest do uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych i wszystkich szkół średnich.

Akcja organizowana jest pod patronatem honorowym Ministra Edukacji i Nauki.

Szkoły z Dolnego Śląska zainteresowane udziałem w projekcie, mogą zgłaszać się drogą elektroniczną na adres: hazard.ias.wroclaw@mf.gov.pl.

Więcej o akcji znajdziesz na stronie Krajowej Administracji Skarbowej: Hazard? Nie daj się wciągnąć – akcja edukacyjna

 

Akcja "Hazard?Nie, dziękuję!"

Odbiorcy:

✔    Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych

✔    Studenci szkół wyższych

✔    Nauczyciele

✔    Rodzice uczniów

✔    Potencjalni gracze

Cel:

Przekazanie informacji o funkcjonowaniu rynku gier hazardowych w kraju oraz zagrożeniach związanych z uzależnieniem od hazardu i jego negatywnym wpływie na człowieka, przekazanie informacji o zakazie uczestniczenia w grach hazardowych urządzanych w sieci Internet, budowanie świadomości społecznej o zagrożeniach związanych z uczestnictwem
w nielegalnych grach hazardowych.

Czas trwania:

✔    1 października 2019 r. - 30 czerwca 2020 r.

 

Uprzejmie informujemy, że akcja "Hazard?Nie, dziękuję!" uzyskała
honorowy patronat Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Ulotka - hazard --> kliknij w link (plik pdf 900 KB)

 

Narodowa Loteria Paragonowa - zakończona w marcu 2017 r.

Narodowa Loteria Paragonowa to akcja edukacyjna Ministerstwa Finansów. Ma uświadomić Polakom, że wydawanie i branie paragonów przy każdych zakupach towarów i usług oraz proszenie o paragon w sytuacji, kiedy sprzedawca zapomina o jego wydaniu, to postawa obywatelska, która przekłada się na lepsze funkcjonowanie kraju i finansowanie usług, z których wszyscy korzystamy na co dzień.Celem kampanii jest także wspieranie uczciwych przedsiębiorców i uczciwej konkurencji na rynku.

Loteria paragonowa rozpoczęła się 1 października 2015 r. i zakończyła się w marcu 2017 r. Aby wziąć udział w loterii wystarczy mieć 18 lat, kupić towar lub usługę za minimum 10 zł, a otrzymany paragon fiskalny zarejestrować na stronie loterii lub poprzez specjalną aplikację mobilną.

Szczegółowe informacje o loterii są dostępne na stronie www.loteriaparagonowa.gov.pl

Akcja rozliczeniowa SZYBKI PIT - zakończona w kwietniu 2018 r.

Akcja Szybki PIT to ogólnopolska kampania dotycząca składania rocznych zeznań podatkowych. Jej głównym celem jest uświadomienie podatnikom korzyści, które płyną z terminowego i szybkiego składania rocznych deklaracji podatkowych.

Szczególny nacisk położony jest na promowanie systemu e-Deklaracje i składanie zeznań podatkowych w formie elektronicznej. W ramach tej pomocy w całym kraju podejmowany jest szereg różnych działań m. in. dzień otwarty i wydłużone godziny pracy w urzędach skarbowych, punkty rozliczeń w galeriach handlowych czy dyżury telefoniczne prowadzone przez ekspertów administracji skarbowej.

Mała Akademia Cła i Akcyzy - zakończona w 2016 roku

Projekt „Mała Akademia Cła i Akcyzy" ma na celu promocję działań funkcjonariuszy poprzez działania edukacyjne kierowane przede wszystkim do najmłodszych, ale też do młodzieży i dorosłych. Podczas spotkań informacyjnych i edukacyjnych funkcjonariusze opowiadają o tym jak prawidłowo zachować się podczas przekraczania granicy, jak najlepiej przygotować się do podróży za granicę, jakie towary mogą się znaleźć w bagażu podróżnego, a które są z kolei objęte zakazami czy ograniczeniami.

Ponadto, uczestnicy spotkań zapoznawani są z innymi zagadnieniami związanymi z pracą celników m.in. z przepisami celnymi dla podróżnych, zasadami kontroli, usługami e-bookingowymi, portalem www.granica.pl, aplikacjami Mobilna Granica oraz Asystent Granica, ochroną ginących gatunków CITES, odpowiedzialnością agencji celnych oraz problematyką uzależnień od narkotyków i hazardu.

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 06.02.2017 Data publikacji: 06.02.2017 12:27 Data ostatniej modyfikacji: 10.09.2021 14:18
Autor: Dyrektor Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu Osoba publikująca: Natalia Dobrzeniecka Osoba modyfikująca: Ewa Tarnowska-Wolańska
Rejestr zmian